Pár hete vettem meg a hőn áhított Sony Ericsson Xperia X8-at. Nos az első este nem töltötte fel az aksit, mert rosszul dugtam rá a töltőt. Vagy nem? A töltő miután megmozgattam a csatlakozót működni kezdett. Egy gyenge minőségű terméket kaptam többek között azért, mert nem olvastam utána körültekintően, mi a hibája. Külföldi fórumokon olvasható, hogy a készülék töltője gyakran szarakszik, ez fokozottan igaz, ha "utángyártott micro USB-b"-t használunk (erre később visszatérek majd).
1. visszavitel
Ez alkalommal szépen elmagyarázta nekem a gyerek, a pultban, hogy neki 10-ből 10x sikerült, de valószínű igazam van, rossz. Általában akkor nem tölt, ha nem figyel oda rá az ember, de egy felső kategóriás készüléktől (de még egy alsótól is) elvárható, hogy töltsön rendesen. Mondta: beküldi szervizbe. Hozott cserekészüléket nagy nehezen, egy tömzsi, nem érintőkijelzős, ütésálló Samsunggal jelent meg. Na ekkor besokalltam, miután 20 percet álltam sorba, egy ilyen szarral akarják kiszúrni a szememet??? Mondtam neki, hogy ez komoly? Tényleg ezt akarja, hogy fogok ezen netezni? A válasz: SEHOGY! Ekkorra a főnök is kidugta a fejét a kuckójából, és figyelte mi történik, a munkatárs ezért már nyugodtabban elmagyarázta nekem, hogy a felső kategóriás készülékük kint van, pénteken tud mit adni nekem cserébe. Mondom neki: "akkor bonts ki egy új készüléket, és add azt, nekem az is jó". Mivel vállalati ügyfél vagyok elvártam, hogy mindent megtegyenek értem. Mondta, hogy nem lehet, de láttam az arcán, hogy pánik van. Mondom magamban: ez érdekes lesz, megnézem mit csinál a főnök mögöttem; kérem szépen, visszasunnyogott az irodájába, annyira kényes volt a helyzet. Így megbeszéltük, pénteken visszajövök.
2. visszavitel
A péntekből hétfő lett, visszavittem újra, minden papírral, mindennel ott álltam, egy valami hiányzott: a hajam, levágtam kopaszra, nem azért, hogy vagányabb külsőt kölcsönözzek magamnak, de most örültem neki. Most hamarabb sorra kerültem, egy másik srác volt a szerviz pultban. Akinek 10-ből 10x sikerült csatlakoztatnia a készüléket. Akkor már úgy daloltam a mondanivalómat, mintha valami gyermek mondóka lenne.
A srác csak annyival kezelt le:
-Akkor most mi legyen? Nekem mindig sikerült...
-Vigyétek vissza a készüléket, nézessétek meg a szervizben.
-De csak szoftvert fognak frissíteni rajta és visszaküldik, ennek nincsen semmi baja.
Na erre berágtam, hangnemet váltottam, és rácsaptam az asztalra:
-Most komolyan azt állítod: hülye vagyok? Nem tudok egy töltőt csatlakoztatni? Szerinted direkt, kedvtelésből járok hozzátok?
A főnök ismét megjelent, aki már kézfogással üdvözölt engem, és a beszélgetés csöndes tagjává vált a következő 5-10 percben. A szervizes visszafogta magát:
-De tényleg, most mi legyen? Küldjük szervizbe?
-Igen! És addig fogom visszahozogatni a készüléket, amíg meg nem unja a T-mobil vagy a SonyEricsson.
Cserekészüléket megint nem tudtak adni. Mondja a gyerek, menjek át a Teszkóba, ott van egy másik T-mobil, majd ott segítenek. Kértem: hívja fel, hogy van-e, és ha van, akkor nem kelljen sorba állnom. Nem akarta. Mondom:
-Kérd el a főnök telefonját és arról, biztos megvan neki a telefonszáma is.
-Biztos nincs. (morogta)
Mégis benne volt. Nem volt készülék a TS-ben sem, így a MOM-ba kellet mennem, mert ott T-pont van, így biztosan kapok készüléket. Odatelefonálni nem tudtak, de a főnök adott nekem egy útravaló trükköt:
-A cédulatépő gépen nyomjad a SIM kártya tiltása gombot, 20mp-n belül hívnak. Ott mond azt, hogy már elévült a dolog, de van egy hibás készüléked is, ezért irányítsanak át a szerviz pulthoz. A rendszer innentől prioritással kezeli a számodat, így mindenkit megelőzhetsz. Így nem kell sorba állod.
Igaza volt a főnöknek. Ott a személyzet pillanatok alatt elintézte a cserekészüléket is. Egy vadonatúj Galaxy 3-at kaptam. A papírra pár sikeres csatlakoztatás után egyből ráírták: "a töltés bizonytalan". Bár ha elvesztem a cserekészüléket 35000-et kell fizetnem, de kockáztatok, végül is valamit kell használnom. Majd 14-napon belül jelzik mi a helyzet. Akkor újra írok, ha érdemes.
Kellemetlen Vásárló